Tuesday 5 February 2013

cter student ep 1

Seorang pelajar asrama malas balik ke asrama pada hari Ahad. Dia rasa sangat malas nak

gi sekolah pada hari Isnin dan Selasa. Pada hari Rabu dia balik ke asrama dengan yakin dan tanpa

sekelumit rasa bersalah pun memberikan gurunya surat sebab dia tak balik asrama pada hari

yang ditetapkan.Maka terjadilah perbualan.

Pelajar : Cikgu , ni surat cuti saya.

(guru tersebut membaca surat itu)

Guru: Eh,kenapa macam tulisan kamu ni. Kamu nak tipu saya ye.

Pelajar : Err...cikgu, mmg surat tu saya yang tulis sbb mak bapak saya malas nak tuliskan.
             Tapi, tandatangan tu mmg sy minx mak bapak saya.

Guru : Kamu tipu saya. Bagi no tepon mak kamu, saya nk tanya dia

Pelajar : (dgn yakinnya ) ni no tepon mak saya 0*********

Guru : Puan, betul ke puan bersama anak puan pergi ke Korea untuk tgk konsert kat sana Sabtu hingga Selasa lepas. Saya syak anak puan tipu saya sbb xkan singkat sgt masenya.

Mak Pelajar : Eh, betul cikgu,anak saya tak tipu.

Guru : Betulke tandatangan ni tandatangan puan.

Mak Pelajar : Eh, betullah cikgu ...Kenapa?

Guru: Emm...baiklah puan...Terima kasih. Maaf menganggu

(Guru tersebut merenung pelajar itu)

Guru: Maafkan saya ye. Awak bleh g skang. Sy bukan ape,asyik kne tipu je dgn student, sy da serik. Nasib baik awak jujur.

Pelajar : Tak pe cikgu. Tu sume tugas cikgu. Baiklah, saya gi dulu.

##
    akceli , tandatangan parents tu pon pelajar tu sendiri y tandatangankan
    akceli , dieorag x gi korea pon
    akceli , anak beranak tu da komplot dr awal.

moral : sume org poyo.


No comments:

Post a Comment